Selasa, 11 Januari 2011

Bangga

Bangga dengan diri sendiri ? Pernah dengar kan, orang selalu cakap. Kita patut berbangga dengan diri sendiri. Tak MOLEK ada perasaan rendah diri dalam diri kita, nanti x menonjol.

Tapi kan, manusia ni kadang-kadang terlebih bangga pun ada. Dan kesan daripada itu, timbul lah perangai berlagaknya yang begitu annoying. Jalan memang x pandang kanan kiri.

Sumpah aku cakap, menyampah gila babang tengok orang macam ni. Tak der, aku bukan nak jealous. Oh tidakkkkkkk, itu bukan aku. aku bersyukur dengan keadaan aku sekarang. x pandai dan x bodoh :)

Tapi, tah laaaa, patut ker berperangai macam itu. Bukan ker kita hidup satu bumbung patut tolong menolong satu sama lain. Bukannya menghina satu sama lain.

Antara manusia tiada darjat perlu dipertikaikan, kerana kita hanya lah MANUSIA ! makhluk ALLAH yang dicipta dari TANAH ! KITA adalah SAMA !

So, jangan lah nak berlagak. Be natural as u can. Tolong orang yang tidak seberapa pandai. jangan nak menghina pulak :)

2 ulasan:

BuLat i2 CirCLE berkata...

kne bangga akan dri sndri....hehe

FarAH berkata...

memNG:)
tapi jngn nak berlgakkkk:P