Jumaat, 15 Julai 2011

Sejarah

Sejarah mengajar kita menjadi lebih matang, sejarah mengajar kita menjadi lebih kuat dan sejarah mengajar kita menjadi yang terbaik pada masa hadapan. Sejarah sesuatu yg kita tidak mungkin lupakan.

Tanpa sejarah kita tidak akan tahu mana silap salah yg telah kita lakukan. Begitulah berlaku pada dunia ini kan. Semua orang ada sejarah masing2. Begitu jua aku.

Aku ada sejarah, tapi sejarah aku hitam. Aku x boleh tgk tempat tu, hati aku rasa tercarik setiap kali aku terpandang tempat itu.

Bertahun aku cuba lupakan. Tapi seperti aku katakan, tidak mungkin kita akan lupakan kerana sejarah itu sebati dalam diri ini.

Dan aku ambil keputusan tidak akan melupakan malah aku aku akan jadi sebagai pengajaran. Tidak mungkin aku ulangi untuk kedua kalinya sbb SEJARAH sudah mengajar aku menjadi yg terbaik.

Jadikan sejarah sebagai kawan kau :)

Tiada ulasan: