Ahad, 30 Oktober 2011

Pujuk memujuk.

Asslamualaikum pembuka kata.


Saya disini mohon tips untuk pujuk orang. Bukan setakat nk pujuk Boyfriend/Girlfriend. Ok, yang tu pn aku tak tau. Masalah sekarang aku nak pujuk dengan orang yang aku buat salah.

Perkara yang paling benci dalam hidup aku, pujuk orang lah paling menyampah sekali. Aku lebih rela diam daripada bersuara. Bagi aku lebih baik kita diam, cukuplah aku sedar mana salah silap telah aku lakukan. *sigh

Now, i need a few tips to persuade someone. :')

2 ulasan:

Unknown berkata...

1st of all, kalau menyampah jgn pujuk. Selalunya air muka tu nmpak, kita ikhlas atau tak. Kalau pujuk jugak dlm keadaan macam tu, org tu akn tgk perbuatan tu annoying giler. Kalau betul2 nk pujuk, just do it bila u betul2 rasa ikhlas. Cakap baik2, semua salah and silap, kalau bersalah, minta maaf dgn ikhlas. Ikhlas kan diri, that's the best way. Tundukkan keegoan sikit. If u can fix the prob tell them u will fix it (buat yg termampu,klau mampu, kalau x minta maaf jer dgn IKHLAS).

That's it, the rest is up to them. U dah buat yg sepatutnya. Kalau hati dia da lmbut, dye akn bercakap la dgn u. But u plak jgn la buat perangai merajuk plak dgn dia. nanti x berkesudahan. Haha. And if there's no changes, it's ok, that's their prob, u've done your job. Jgn simpan perasaan dendam dan x puas hati, benda ni x da kesudahan/xfaedah dan buang masa.

Best of luck~ ;)
*peacez

Farah Yusuf berkata...

ok! it really helpful ! thanks a lot mister peacez :)