Isnin, 22 Ogos 2011

Setapak dan bahagia terasa.

Dulu x ingin selangkah pn aku berjalan untuk teruskan hidup. Siang malam mata ini selalu mengeluarkan air yang sangat berharga. Tapi sayang tiada orang yang menghargainya.

Siang malam berdoa agar hati ini sembuh, sembuh dari segala kesakitan yang dialami dan Alhamdullilah Allah S.W.T makbulkan doa biarpun mengambil masa setahun.

Dan cahaya datang, aku ragu2 samada terima atau tidak. Ya, aku ragu. Tapi disebalik keraguaan terselit sedikit bahagia yang datang tanpa diduga.

Ya, aku terima dengan yakin. Yakin dengan cahaya ini mampu membimbing aku ke arah yang betul. Dan Alhamdullilah.

Bibir aku, hati aku tidak pernah lekang dengan perkataan Alhamdullilah kerana aku rasa sangat bersyukur dengan kehadiran cahaya yang indah ini.

Dan aku mengambil langkah setapak, aku mula rasa indahnya bahagia itu. Semoga ia sentiasa kekal. Segala dugaan akan ku tempuhi dengan tabah dan sabar.

Sesungguhnya Allah Maha Penyayang dan Maha Adil. :')

Alhamdullilah dan Alhamdullilah segala kurniaanMU :')

Tiada ulasan: